Reklamační řád
Reklamační řád produktu “FIT-Strava, krabičková dieta”
Preambule
Reklamační řád upřesňuje postup
klienta a společnosti HPB Group, s. r. o., definované vsmluvních
podmínkách viz. výše. V případě, že přes veškeré úsilí
společnosti HPB Group s.r.o. o zachování vysoké kvality nabízeného
zboží, vznikne na straně klienta oprávněný důvod k uplatnění práv
z odpovědnosti za vady dodaného zboží.
I. Prevence
Klient před závazným vybráním
nabízeného zboží včetně jeho dodávky, vezme zejména v úvahu
účelnost jím závazně objednávaného zboží, výši úplaty (ceny)
zboží, a podrobně se seznámí se závaznými smluvními podmínkami HPB
Group s.r.o. Po celou dobu užívání dodaného zboží, je nutné, aby
klient věnoval dostatečnou pozornost základním pravidlům užívání
tohoto zboží, zveřejněných na webové prezentaci dodavatele – www.fitstrava.cz. Zvláště je nutné zvážit všechny
faktory nepříznivě ovlivňující plnou trvanlivost zboží, jako
např.: uskladnění a ohřev, užívání zboží k nevhodnému účelu,
apod.
II. Základní podmínky reklamace zboží
Vyskytne-li se u dodaného zboží, v záruční době vada, má klient
právo tuto vadu reklamovat. Vadou dodaného zboží se rozumí změna
(vlastnosti) zboží, jejíž příčinou je použití nevhodných nebo
nekvalitních surovin z nichž je zboží vyrobeno (připraveno),
obalového materiálu zboží, prošlá expirační doba (minimální doba
trvanlivosti) zboží ke dni jeho dodání klientovi. Za vadu nelze
považovat změnu (vlastnosti) zboží, která vznikla v průběhu
záruční doby v důsledku jeho nesprávného používání,
nedostatečného nebo nevhodného uskladnění či ohřevu, jeho
částečné či úplné spotřebování, v důsledku přirozených změn
materiálu, z nichž je zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv
znehodnocení klientem či třetí osobou nebo jiného nesprávného
zásahu. Za vadu dodaného zboží nelze současně považovat i tzv.
subjektivní nechutnost (nepoživatelnost) zboží, pakliže toto vykazuje
standardní znaky poživatelnosti, jaké má zboží mít v případě jeho
rádného užití, spotřeby. Uplatní-li klient právo z odpovědnosti za
vady dodaného zboží, rádným způsobem, je společnost HPB Group s.r.o.
povinna oprávnění reklamace rozhodnout ve lhůtě do tří pracovních
dnu. Do této lhůty se však nezapočítává doba, potřebná k
případnému odbornému posouzení vady. Reklamace se považuje za
řádně uplatněnou, jestliže je reklamované dodané zboží kompletní
a současně, je-li prokázán nákup reklamovaného zboží, u
společnosti HPB Group s.r.o.
Reklamace, včetně odstranění vady,
znamená výměna reklamovaného zboží, které bude klientovi dodáno
po posledním dnu programu.
III. Místo a způsob uplatnění reklamace zboží
Klient musí uplatnit reklamaci písemně v provozovně společnosti HPB Group s.r.o., s poznámkou reklamace zboží. V písemném oznámení musí klient dostatečně určitě popsat rozhodné skutečnosti, na základe nichž reklamaci zboží uplatňuje. Současně je klient povinen dostatečně prokázat existenci okolností, opravňujících jej k důvodné reklamaci dodaného zboží. Společnost HPB Group s.r.o.je povinna písemně potvrdit klientovi, kdy právo z odpovědnosti za vady zboží uplatnil, údaj o způsobu řešení reklamace a o době jejího trvání. Jakmile klient uplatní některé z práv odpovědnosti za vady zboží je tímto projevem vázán a nemůže volbu uplatněného práva měnit, pokud se písemně nedohodne s HPB Group s.r.o. jinak.
IV. Lhůty pro uplatnění reklamace zboží
Právo z odpovědnosti za vady zboží musí být uplatněno v záruční
době. Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned jakmile
se vada zboží vyskytla. Případné prodlení při pokračujícím
užívání zboží muže být důvodem odmítnutí reklamace. Záruční
doba zboží je 48 hodin a začíná běžet ode dne převzetí zboží
kupujícím. Je-li však na prodávaném zboží, tj. na jeho obalu popř.
příbalovém letáku, vztahujícím se k prodávanému (dodávanému)
zboží, vyznačena lhůta k použití zboží, skončí záruční doba
uplynutím této lhůty.
Pokud je výsledkem reklamačního řízení výměna reklamovaného zboží, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží.
V. Bližší specifikace pojmu zboží a vada
zboží
Za zboží je považován každý denní set pěti
jídel, tj. připravených nutričně vyvážených pěti pokrmu,
určených k okamžité konzumaci v souladu s podmínkami programu zdravé
výživy FIT Strava, Krabičková dieta. Za vadu zboží se zejména
považuje nedostatečná, avšak společností HPB Group s .r.o..
garantovaná, hmotnost (gramáž). Tolerované odchylky jsou 300 kJ
energetické hodnoty na gramáž jídla. Neúplnost (nekompletnost)
denního setu pěti jídel a takový stav denního setu pěti jídel,
který odporuje obecně závazným právním předpisům na úseku ochrany
spotřebitelé a hygieny, jakož i hygienickým normám. Jde-li o vadu
zboží, která brání tomu, aby zboží bylo řádně užíváno jako
zboží bez vady má klient právo požadovat výměnu zboží za nové
bezvadné.
VI. Závěrečná ustanovení
Reklamační rád
byl vypracován ve smyslu zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, v
platném znění a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v
platném znění, jakož i dalších obecně závazných právních
předpisů. Společnost HPB Group s.r.o. je oprávněna tento reklamační
rád kdykoliv dle svého uvážení, avšak v souladu s obecně závaznými
právními předpisy měnit či doplňovat. Práva a povinnosti HPB Group
s.r.o. a klienta se však řídí zněním reklamačního rádu platného v
okamžiku rádného uplatnění reklamace zboží klientem.
V Plzni
dne 25.4.2011 HPB Group, s.r.o